Ile ludzi tyle różnic, ale pomimo nich wszyscy mamy jedną wspólną rzecz -nasze ciało, jedno i na całe życie.

Ale czy wiemy jak ono właściwie funkcjonuje i jak mamy o nie dbać ?
Albo inaczej …
Jak mamy o nie dbać żeby właściwie funkcjonowało?

Dlaczego tak trudno jest nam schudnąć?

Czemu trudniej jest utrzymać niższą wagę?

Dlaczego masz poczucie, że Ty bardziej chcesz schudnąć niż Twoje ciało ?

Otyłość to poważny problem zdrowotny na skalę światową, który stanie się głównym powodem umieralności.

Zdrowie jest coraz mniej osiągalne a otyłość drogą najmniejszego oporu.

Czy to, gdzie mieszkamy ma wpływ na nasze zdrowie ?

Oczywiście, że tak. Po części odpowiada za to urbanistyka, brak przestrzeni do uprawiania rekreacji ruchowej dla dorosłych jak i dla dzieci (terenów do biegania czy do gier zespołowych) i miejsc co do których mamy 100% pewności, eż posiadają świeżą, zdrową żywność.

Ponadto ilość reklam żywności o niskiej wartości odżywczej( targetują zwłaszcza dzieci) oraz możliwości zamówienia przez smartfona czy usługi drive- thru nakręca cały mechanizm szybkiego„ taniego jedzenia” Praktycznie bez wychodzenia z domu czy też pojazdu. Te wszystkie a’la dogodności sprawiają , że to my stajemy się coraz to „bardziej wygodni” mówiąc wprost – leniwi. Przejście pieszo 200m staje się problemem, wyjście po zakupy jeszcze większym już nie wspominając o parkowaniu „Jak najbliżej wejścia”.

Wszystko to najbardziej wpływa na najmłodszych odbiorców, którzy czerpią przykład z dorosłych. Dlatego tez jeżeli dopilnujemy, aby dzieci nabrały odpowiednie nawyki żywieniowe to możliwym stanie się obniżenie wskaźnika otyłości w ciągu zaledwie jednego pokolenia.

Badania pokazują że tylko 5% dzieci ze zdrową wagą będzie miała w przyszłości problemy z otyłością, natomiast do 79% dzieci otyłych stanie się dorosłymi z nadwagą.

Dlatego widzimy ,że zdrowe nawyki żywieniowe w dzieciństwie to najlepsza ochrona przeciw otyłości w życiu dorosłym.

Ludzie nie lubią jak mówi się im co mają jeść a zwłaszcza, gdy są w tej grupie, która powinna o tym posłuchać a co najważniejsze wcielić w życie.

Pamiętajcie również o tym , że Dieta Głodowa nie zastąpi zdrowego odżywiania i regularnych ćwiczeń.

Tylko 30 min ćwiczeń każdego dnia potrafi zmienić stan naszego zdrowia a co za tym idzie; samopoczucia.

Przy tak dużej liczbie osób z nadwagą, otyłość stanowi obecnie kryzys zdrowotny.

Może zamiast zastanawiać się nad tym jak schudnąć powinniśmy skupić się od samego początku nad tym JAK UTRZYMAĆ niższą wagę.

Profesor Joe Proietto z Australii, prowadzący klinikę kontroli wagi oraz badania w dziedzinie odchudzania uważa , ze , gdy schudniemy to hormony skłaniają nas do ponownego powrotu do poprzedniej wagi. Dlaczego tak się dzieje ?

Ponieważ po schudnięciu podnosi się poziom hormonu głodu a obniża poziom hormonów tłumiących go.


Stan ten potrafi utrzymać się nawet po 6 latach , nazywa się to mianem odpowiedzi głodowej. I tak tworzy się spirala – jemy lepiej , zdrowiej —> chudniemy —> Uwalniają się u hormony nakłaniające nas do jedzenia —> jemy więcej i ponownie tyjemy. Otyli są bardziej i szybciej głodni niż osoby szczupłe. Apetyt regulują hormony, które wysyłają sygnał z jelit, tkanki tłuszczowej i trzustki do podwzgórza w mózgu kontrolując nasz głód. A podwzgórze ukierunkowuje nas na poszukiwanie jedzenia ( tu wypisać zadania podwzgórza )

Nie oznacza to, że nie da się schudnąć, oczywiście, że jest to możliwe (wśród waszych znajomych na pewno znalazłoby się kilka takich osób wartych naśladowania) tylko wymaga to ujawnienia pewnego sekretu a mianowicie – ( tu Was zaskoczę ) ciężkiej pracy nad systematyką w czystej i zdrowej diecie ( zmiany nawyków żywieniowych na całe życie nie na miesiąc) utrzymania aktywności fizycznej oraz WAŻNE —> nie oszukiwania samego siebie!

Wszystko zależy od naszego nastawienia – przecież chcemy mieć świetna kondycję? Tak.

  • Chcemy być zdrowi ? Tak
  • Chcemy mieć świetne samopoczucie ? Tak

No to do dzieła 😉 🏃‍♀️🏊‍♂️🤸‍♂️

Jeśli starasz się schudnąć nie rezygnuj bądź uparty i silny, przejdź przez ten mur. Będzie ciężko, ale będzie warto.